Als vanzelfsprekend doe ik mijn uiterste best goede zorg te leveren. Ondanks dat kan het toch voorkomen dat je ergens ontevreden over bent. Het heeft mijn voorkeur dat je je klacht eerst bespreekt en probeert op te lossen met mij. Vaak is een persoonlijk gesprek, waarin je aangeeft waar je tegen aan gelopen bent, al heel prettig en voldoende.
Klacht voorleggen
Leidt een gesprek niet tot het gewenste resultaat, dan kan je jouw klacht voorleggen aan de klachtenfunctionaris van de Nederlandse Vereniging voor GZ-psychologen en haar specialismen (NVGzP). De klachtenfunctionaris van de NVGzP is Piet de Boer. Je kunt hem in kantooruren mobiel bereiken op nummer 06 8194 1801 of je kunt mailen via klachten@nvgzp.nl. Hij neemt dan binnen 2 werkdagen contact met je op. Meer informatie voor cliënten vind je in de klachtenregeling.
Beroepscode voor psychologen
Psychologen moeten zich houden aan regels bij de uitvoering van hun werkzaamheden. Het Nederlands Instituut voor Psychologen (NIP) heeft deze regels in een beroepscode vastgelegd.